آخرین اخبار
کد مطلب: 80269
تيم تخصصي پزشکي در مناطق محروم شهرستان لردگان استقرار مي‌يابد
تاریخ انتشار : 1393/05/23 10:22:59
نمایش : 1450
رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: تيم تخصصي پزشکي در منطقه محروم "شاه نجف" و "پشتکوه فلارد" در شهرستان لردگان استقرار يافت.
به گزارش سلام لردگان، علي ضامن صالحي‌فرداظهار کرد: تيم تخصصي پزشکي نورآوران سلامت شامل اکيپ‌هاي دندانپزشکي و چشم پزشکي است که به‌صورت خيري و داوطلبانه در منطقه محروم "شاه نجف" و "پشتکوه" در شهرستان لردگان نسبت به ارائه خدمات تخصصي رايگان به مردم اين منطقه فعاليت مي‌‌کنند.

وي افزود: اين تيم از تاريخ 18 مرداد لغايت 15آبان ماه امسال به‌مدت سه ماه با حضور در منطقه، براساس برنامه‌ريزي به‌عمل آمده به گروه‌هاي آسيب‌پذير وگروه‌هاي هدف ساکن در پشتکوه فلارد در اين شهرستان خدمات رايگان ارائه مي‌دهند.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري گفت: با توجه به سختي دسترسي مردم اين شهرستان به خدمات تخصصي چشم پزشکي و دندانپزشکي، اقدام خداپسندانه اين تيم پزشکي از سوي مسئولان دانشگاه و مردم منطقه بسيار شايان توجه و قابل تقدير است.

صالحي‌فرد درباره نحوه انتخاب بخش فلارد پشت کوه از توابع شهرستان لردگان براي دريافت خدمات اين تيم پزشکي خاطرنشان کرد: با بررسي‌هاي صورت گرفته از سوي دفتر امور مناطق محروم رياست جمهوري و همکاري استانداري در يک سال گذشته منطقه محروم شاه نجف و پشت کوه فلارد انتخاب شده است.س

وي افزود: پيش‌بيني مي‌شود روزانه 80 نفر از خدمات چشم پزشکي و 40 نفر از خدمات دندان‌پزشکي تيم اعزامي به منطقه برخودار شوند.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري با اشاره به گذشت چهار روز از زمان حضور تيم اعزامي به منطقه تصريح کرد: تاکنون 182 بيمار از خدمات چشم پزشکي و 145 نفر از خدمات دندانپزشکي بهره‌مند شده‌اند.

صالحي‌فرد، بنياد خيريه نوآوران سلامت را يک ابتکار جديد در سيستم بهداشتي و درماني کشور دانست و خاطرنشان کرد: اين بنياد از سال 87 با فراهم نمودن بستر کار و تامين تجهيزات مورد نياز که همگي ساخت داخل کشور بوده است براي کمک به اقشار و ساکنان مناطق کمتر برخوردار فعاليت مي‌کند.

وي شروع رسمي فعاليت اين بنياد را هشتم بهمن ماه سال 89 اعلام کرد و افزود: بنيان‌گذار اين نهضت دکتر سيد حسن قاضي‌زاده هاشمي، ‌مقام عالي وزارت بهداشت درمان و آموزش است.

رئيس مرکز بهداشت چهارمحال و بختياري تصريح کرد: غربالگري گروه‌هاي هدف به‌ويژه کودکان و سالمندان از نظر ابتلا به بيماري‌هاي چشم و اقدامات مورد نياز درماني و ارائه کليه خدمات سلامت دهان و دندان به جمعيت کم بضاعت در مناطق محروم از اهداف بنياد خيريه نوآوران سلامت است.

صالحي‌فرد گفت: کليه خدمات اعم از درمان‌هاي دارويي،‌ اعمال جراحي و تامين تجهيزات پزشکي براي جمعيت هدف اين تيم به صورت رايگان ارائه مي‌شود.

وي افزود: به موازات اين کار، نوآوران سلامت شرق کشور هم فعاليت خود را در شرق کشور آغاز و هم اکنون نيز در حال ارائه خدمت هستند.

انتهاي پيام/
منبع تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس